Verwachtingen

Geplaatst op: juli 1, 2022

Zaterdag 25 juni jl. was er weer een FC Emmen Rally. De tweede editie. Een toertocht door Drenthe met (klassieke) auto’s. Omdat ik de eerste editie erg geslaagd vond had ik mijn “vaste” navigator (Patrick Van Rhijn van Collall) weer gevraagd om mee te doen. Patrick, klant van mijn kantoor en FC Emmen supporter, was direct positief en we spraken dan ook af dat we weer mee zouden doen.

Zo’n rally is bedoeld om contacten te leggen met andere sponsoren/supporters. Vooral voor de gezelligheid maar uiteraard ook om zonder gêne te kunnen laten zien wat voor mooie auto je hebt. Mijn Citroen SM doet het in voetballand overigens altijd goed want de associatie met Cruyff en dus met voetbal wordt vrijwel door iedereen direct gemaakt. Contacten zijn dan ook snel en makkelijk gelegd. Grappen over de betrouwbaarheid van een Citroen ook. Als enige Fransoos in het deelnemersveld werd al voorzichtig gegrapt dat ik de finish waarschijnlijk niet zou halen. Laten we zeggen dat sommige deelnemers bepaalde verwachtingen hadden van onze prestatie.

Ook mijn klanten hebben verwachtingen. Zeker in de letselschadezaken, waarin slachtoffers vaak zogenaamde “one-shotters” zijn. Mensen die één keer in hun leven een advocaat nodig hebben om hun letselschade te verhalen. Als slachtoffers op Google gaan zoeken komen ze de meest fantastische bureaus met de meest fantastische beloftes tegen. Onder die bureaus tref je echter veel cowboys aan. Omdat de titel “letselschaderegelaar” een onbeschermde titel is mag iedereen zich zo noemen. De branche is al jaren bezig om ongereguleerde bureaus te dwingen zich bij keurmerken en beroepsverenigingen aan te sluiten. Recent heeft minister Weerwind daartoe nog een oproep gedaan. Mijn kantoor is geen lid meer van het Keurmerk Letselschade. Dat Keurmerk is na de opheffing van ons kantoor in Groningen met de daar werkzame advocate meegegaan. Ik heb mezelf wel als specialist ingeschreven bij de Orde van Advocaten, zorg ervoor dat ik jaarlijks mijn specialisatiepunten haal en sta (voor mijn klanten denk ik heel belangrijk) omdat ik advocaat ben, onder tuchtrechtelijk toezicht. Dat laatste ontbreekt bij ongereguleerde letselschaderegelaars. Ik probeer op die manier te voldoen aan de verwachtingen van mijn letselschadeklanten. Dus qua inhoud, opleiding en qua toezicht. Gezien het hoge cijfer op “Klantenvertellen” voldoe ik aan die verwachtingen.

Terug naar de FC Emmen rally.

Het weer was prachtig. De tocht door Drenthe fantastisch, de reacties onderweg leuk en de gesprekken met andere rallyrijders aangenaam. Bij het vertrek na de tweede stop in Westerbork -ik had wegens een opstopping op de parkeerplaats de SM een tijdje stationair moeten laten lopen- verscheen het kenmerkende rode ‘STOP” op het dashboard. De auto was oververhit volgens de andere lampjes die ook brandden. Uiteraard direct gestopt.

Eenmaal onder motorkap gedoken bleek dat de ventilatoren niet aansloegen. Zonder die ventilatoren was de kans dat de SM goed zou afkoelen verkeken. Ik bedacht me ondertussen dat tijdens de laatste grote ingreep -enige tijd geleden had ik met een goede vriend de koppelingsplaat vervangen- de hele auto uit elkaar was gehaald. De radiator eruit, de versnellingsbak (die voor de motor ligt) eruit en de spatborden eraf. Tijdens het terugzetten van alle onderdelen waren we klaarblijkelijk een aantal essentiële stekkertjes vergeten. Omdat die stekkers ook niet eenvoudig te traceren waren en de motor maar niet goed genoeg afkoelde hebben we de rally moeten staken. Na enige tijd en bij afnemende motortemperaturen zijn we voorzichtig weer naar Emmen terug gereden.
Hoewel we dus de finish niet hebben gehaald en dus niet de commentaren van de andere deelnemers hebben kunnen horen weet ik zeker dat zij van mening waren dat Equipe Citroen SM aan de verwachtingen had voldaan.