Trending Puntzak

Geplaatst op: februari 17, 2023

Als blijk van waardering voor onze relatie neem ik voor mijn klanten eens in de zoveel tijd een kleine attentie mee. Zo had ik jaren terug bij een klant van mij die kweker is planten gezien met grappige puntige blaadjes. “Kijk” zei hij ”Puntplantjes voor bij jou op kantoor!” Ik dacht dat als de associatie van die klant punt-plant-puntplant was, het leuk zou zijn om klanten te verrassen met een dergelijke ‘Puntplant’. Ik vroeg hem hoeveel Puntplantjes hij kon leveren en dat jaar nam ik tijdens mijn (abonnement)bezoeken aan mijn klanten steevast een Puntplantje mee. Dat werd zeer gewaardeerd, bij sommige klanten staat het plantje nog steeds fier rechtop.

Toen ik enige tijd geleden het ondernemerslogo wilde aanpassen vertelde ik dat aan een klant waarbij ik mij hardop afvroeg hoe ik die wijziging het beste onder de aandacht kon brengen.  Deze klant, nu directeur van een prachtig bedrijf maar in een vorig leven marketeer, vroeg mij; “Waarom niet weer een puntplantje?” Die van hem stond ook nog florerend in de vensterbank. Ik gaf aan dat ik wat anders wilde.  Zoals het een echte marketeer betaamt begon hij meteen vrij te associëren. Na de obligate grappen over ‘punthoofd’ en ‘punt-uit’ zei hij serieus: “Bij Punt denk ik aan een puntzak”. Een puntzak. Ik associeerde dat op mijn beurt direct met patat en het leek me schier onmogelijk bij een bezoek binnen te komen met een puntzak patat. Maar een puntzak met mijn logo en met snoepjes zou uiteraard wel kunnen. Een nieuw idee was geboren.

Punt

 Nadat ik mijn vaste reclamebedrijf had gebeld bleek het mogelijk te zijn mijn logo op puntzakken te laten drukken. Wilde ik het op papieren puntzakken dan diende ik ze per duizend stuks af te nemen.  Helaas (lees; Gelukkig) heb ik niet zoveel klanten maar het alternatief was om kartonnen puntzakken te bestellen met het Punt logo. Zo gezegd, zo gedaan en in no-time had ik de Punt-puntzak op kantoor. Gezocht naar een goede vulling vond ik bij de Sligro kilozakken toffees met advocaatsmaak. Zak geregeld en inhoud geregeld maar een Punt-puntzak blijft niet vanzelf staan. De oplossing was een puntzakhouder. Ik wist dat die houders in de horeca worden gebruikt om puntzakken patat te serveren. Nadat daar ook een groot aantal van waren besteld heb ik de eerste puntzak met  advocaatsnoepjes uiteraard aangeboden aan de klant die het had bedacht. Hij enthousiast maar ook alle klanten waar ik toe nu toe mijn Punt-puntzak achterliet reageerden enthousiast.

De Puntpuntzak werd dus gewaardeerd maar leidde een tamelijk onbekend en anoniem bestaan bij klanten op de zaak. Eigenlijk kenden alleen mijn klanten de Punt-puntzak totdat deze week mijn Punt-puntzak vereeuwigd werd op dit medium door een enthousiaste bezoeker van InDiv waar ik ook een Punt-puntzak had gebracht. Ton Munneke was deze bezoeker. Die ken ik en ik weet dat hij in de marketing zit. Mooi compliment dus. Binnen de kortste keren nadat Ton de foto op LinkedIn plaatste liep mijn berichtenbox vol met mensen die commentaar gaven op de foto of de foto likten en mij tagden. Mijn Punt-puntzak was zowaar trending.

Ik zag overigens ook dat die ene foto van de Punt-puntzak bijna meer likes en hits opleverde dan mijn Vrijmiblo’s en ik realiseerde me dat ik er verstandig aan zou doen binnenkort deze Ton uit te nodigen om eens met mij om de tafel te gaan.

Mocht u overigens na het lezen van deze Vrijmiblo of na het zien van de foto van de Punt-puntzak een niet te bedwingen behoefte voelen om een eigen Punt-puntzak in uw bezit te krijgen? Schroom dan niet om mij om één te vragen.

Gratis advies?
Sluiten

Gratis 10 minuten letselschade advies.